Бъди против културата на „достатъчно“

„Съзнанието, че си осъществил мечтите си”

Успехът в действителност е точно това. Не се основава на концепцията за достатъчност, а на концепцията за ИЗОБИЛИЕ. Изобилие означава да имаш много, ама много повече, от това, от което някога може да се нуждаеш.

Изобилие в семейните отношения

Изобилие в семейните отношения не означава да имаш три съпруги или една съпруга и две любовници (независимо, че тази книга може да направи чудеса, тя не стига чак до там), а означава да имате толкова добри отношения с партньора си, че едно разногласие, един конфликт или едно твое отсъствие за петнадесет дни по служебна работа, няма да навредят по какъвто и да било начин на уважението, обичта и хармонията, които съществуват между вас двамата.

Изобилие на професионално ниво

Изобилие на професионално ниво означава да печелиш много повече от твоите материални нужди. Означава да имаш много повече клиенти, заинтересовани от твоите продукти и услуги, от колкото успяваш да задоволиш, означава, че дори и едно просрочено или липсващо плащане от страна на някой основен клиент, няма по никакъв начин да повлияе на фирмата ти. Накратко, изобилието не означава един деликатен баланс, от който зависи оцеляването ти, а означава, че нещата вървят наистина добре.

Въпреки, че горното изглежда очевидно, днес по-голямата част от обществото живее използвайки концепцията за „достатъчност”. 63% от населението смята, че би било възможно да осъществиш мечтите си единствено ако спечелиш от лотарията.

Много предприемачи ми казват, че „нещата ще потръгнат по-добре, само да свърши кризата”, броят на разводите постоянно нараства, по-голямата част от мениджърите имат значителни проблеми с персонала, изобщо една достатъчност почти във всичко. Не искам да обобщавам ситуацията, обаче, честно казано, всичко това „достатъчно”, всичко това „в края на краищата, не съм чак толкова зле, има и по-зле от мен”, за мен означава едно единствено нещо: културата на успеха е на изчезване.

Хора, които преди са били идеалисти, които са следвали осъществяването на мечтите си, са се трансформирали в изключителни реалисти, с крака здраво стъпили на земята, които мислят: „не е толкова лесно”, „между казването и правенето има цял океан”, „лесно е да се каже, но е трудно да се направи”.

Ако се вгледаме по-отблизо…

Ако се вгледаме по-отблизо, във всички тези хора, които са се оженили за културата на достатъчността, забелязваме още нещо: някога и те са преследвали мечтите си. Те също са виждали успеха като изобилие. После, вероятно се е случило нещо, което ги е накарало да променят своята дефиниция за успех, накарало ги е да преминат от дефиниция Две (да осъществят своите мечти) към дефиниция Едно ( да бъдат доволни от това, което имат).

Е, тази книга е против културата на достатъчност. Тази книга идва да ти каже, че ако искаш, можеш да осъществиш мечтите си. Че няма нужда да правиш като лисицата и гроздето и да казваш, че успеха или изобилието са неща, които в действителност не те интересуват. Всички ние, когато сме във форма, сме в търсене на изобилието.

– Какъв е на практика онзи родител, който в случай, че детето му е болно, не би го пратил веднага, дори и срещу заплащане, при най-добрите налични специалисти?

– Какъв е на практика онзи продавач, който дори за един момент, е изгубил желанието си да бъде най-добрия продавач във фирмата?

– Какъв е онзи предприемач, който дори за момент, е изгубил желанието си неговата фирма да бъде неоспорим лидер на пазара?

– Какъв е онзи служител, който не си и помисля колко хубаво би било да се премести в къщата на мечтите си?

Красиви приказки, ще кажеш ти. Не. Това е културата на достатъчност, която вече се е вкоренила толкова силно в обществото, че да ни отнеме нещо, което винаги ни е принадлежало: нашите мечти.

 Из книгата „10-те правила на успеха“  – Паоло Руджери

Изтупай праха от своите мечти, бъди част този 7 и 8 юни от двудневен курс за собственици и мениджъри „Лидерство и мотивация“ повече детайли тук.

Как работи OSM и как помагаме на собствениците в бизнеса?

Пишем този пост с идеята, да представим официално българското представителство на Open Source Management – ние сме част от международна група предприемачи, чиято цел е да помага на други собственици на бизнеси за постигане успех във фирмата си.

Ние вярваме, че хората са най-ценния ресурс, начело със собственика, а мотото ни е „Измерими резултати“. Затова услугите ни са обвързани с резултатите, които ще постигате, като работим рамо до рамо с хората в бизнеса ви.

Вярвайки, че успешните бизнеси са изградени от ефективни и мотивирани хора, предоставяме услугите:

  • Анализ на продуктивността
  • iProfile анализ на мотивацията
  • Система за оценка и задържание на персонала
  • Въвеждане система за управленеи и мотивация
  • Финансов анализ на фирмата
  • Система за Повишаване продажбите на МСП
  • Подбор на високо продуктивни служители
  • И още!

Как го правим?

Чрез експертиза събрана на еждународно ниво и изпитана по цял свят, заставаме до собственика, за да:

  • Анализираме целия екип на фирмата, започвайки от самия собственик
  • Анализираме мотивацията, продуктивността и ангажираността на персонала
  • Обучаваме мениджърите, собственика и екипа с нужните, но не прилагани в момента знания
  • Заставаме до хората при прилагане на промените и наученото
  • Измерваме резултатите ежемесечно.

Срещнете се с технологията на OSM, която гарантира развитие на Вашия бизнес, като си насрочите безплатна опознавателна среща на +359 888 031 466 и +359 884 650 455

MBS-Bulgaria-първата бизнес-школа-за предприемачи

Изграждането на личности – 10-те правила на Монтесори

Тази статия е малко по-различна (или не чак толкова 🙂 от останалите в този блог за Управление, но през повечето време ние сме предприемачи и мениджъри и родители. Точно за това навсякъде ни се налага да знаем как да изграждаме личности. Колкото и да е трудно, Мануела Грисо* е успяла да синтезира методиката на Монтесори в 10 прости, но важни правила при възпитанието на децата.

Не работя като педагог и не претендирам за някаква компетентност в тази област, а ги споделям с убеждението, че ще бъде от голяма полза да достигнат до колкото може повече родители (и не само). Ето ги и тях:

 

1. Детето е личност

Има си свои собствени мисли, своя душа, свой характер, има да пише и собствената си история. Заслужава респекта, който отдаваме на един възрастен.

2. Обстановката трябва да бъде по мярка на детето

Пропорцинална на ръста и мерките на детето, чиста и подредена, както от гледна точка на мебелировка, така и на материали. За предпочитане е материалите да бъдат естествени, например дърво, и да се използват не много твърди предмети. Това ще позволи на детето да изследва, да прави проби и грешки в една сигурна среда, без намесата на възрастния.

3. Слушайте и приемайте детето с неговите емоции

Това се разбира не само от гласа и думите, а най-вече от жестовете, от мълчанието, от явно непредизвикания с нищо плач… Детето си има един вътрешен диригент, който го води, и възрастният трябва да му бъде подкрепа, а не препятствие. Да го изслушва и да разбира неговите емоции, да помага на детето да ги разпознава и да ги изразява е дълг на възрастния. Да бъдем в служба на този вътрешен диригент и да разберем, че не сме ние създателите на човекът, който ще бъде.

4. Винаги уважавайте детето, което работи, без да го прекъсвате

Едно дете, което работи, е дете, което се концентрира. Прекъсването на един момент на концентрация е равнозначен на това да накараме детето да изгуби възможността да се упражнява в това, което прави, но много по сериозна е загубата на една тухличка, която служи за изграждането на здрава психиката.

5. Не коригирайте едно дете в нещо, за което може и само да се коригира

По този начин няма да подкопаем неговото самочувствие и ще го научим да преценява ситуациите и евентуално да променя начина си на действие.

6. Избирайте предмети, в които има нещо, което очевидно не е наред

По този начин няма да се налага намесата на възрастния и това ще повишава самочувствието на детето.

7. Не помагайте на едно дете, ако те не е поискало помощ

Може да се справи и само. Откликваме на нуждата на детето от самостоятелност и не правим нещата вместо него. Ще придобива увереност в своите способности и ще усвоява нови такива.

8. Капризите не съществуват

Когато едно дете плаче, винаги има някаква причина за това. Това може на пръв поглед да изглежда несеризоно и безмислено, и понякога наистина е така, но поне ще се научим да се питаме кои струни са били докоснати, за да се задвижи една такава верижна реакция.

9. Винаги му представяйте работата (надлежно подговена, спретната, в подходящите съдове), преди да дадете заданието

Представянето е фундаментално за да позволи на детето да разбере предназначението на материалите и правилната им употреба, без да се чувства некомпетенто и неспособно.

10. Мерете тона на гласа си

Поддържането на един нисък, спокоен и тих тон вдъхва спокойствие и добронамереност.

Разбира се има и още: Възпитавайте себе си, преди да възпитавате детето, показвайте му неговите силни страни, а не грешките му ….

И това е, всеки може да си има свои 10 правила за работа с децата и тяхното възпитание,
но и от тези 10 всеки може по нещо да вземе.

Георги Найденов

OSM Partner

*По материали на Мануела Грисо – педагог

Открий правилните стилове на управление и изграждане на таланти в 2-дневнен курс за собственици и мениджъри „Лидерство и мотивация“ 22-23.02.18:

Информация и записване

С голямата отговорност идва властта

 „С Властта идва голямата отговорност“ – един цитат приписван на Волтер, Уинстън Чърчил, Теодор Рузвелт и кой ли още не.

Всъщност цитатът е на „Чичо Бен“ от популярния комикс Спайдърмен. Въпросът не е кой първи е изказал тези думи, по-важна е голямата истина в тях. И когато един човек по случайност или по заслуги бъде натоварен с Властта, ще разполага наистина с нея дотолкова, доколкото осъзнава тази истина.
Фирмата ни върви добре и печели пазарен дял, все повече клиенти искат да се възползват от нашите продукти и услуги, с две думи – разрастваме се. Броят на хората във фирмата също расте, става все по-трудно да държим под контрол качеството, организацията и финансите. Случва се понякога оборотите да се утроят, а парите в крайна сметка да ги няма. Къде са парите?
Не можем вече напълно да контролираме качеството, не можем напълно да контролираме и всички свои нови и стари служители. Клиентите ни замлъкват. Къде са клиентите?
Най-лесно е причините да са някъде извън фирмата – Правителството, държавата, бюрократите, Европейския съюз, образованието … Няма евросубсидии, клиентите нямат пари, държавата не помага на бизнеса, не останаха качествени хора в България …
И отговорът се търси на най-грешното място – Извън фирмата. И всички погледи са вперени в европредседателството.
Ура – Туск прочете речта си на чист Български!
Сега да видим как това ще помогне на фирмите. Как ще се върнат хората, как ще потекат реки от финансирания и субсидии …
Никак.
Политиците си организират председателствания. Те обичат да си гостуват и да заемат телевизионно време, за да се хвалят за гостоприемството. И да говорят.
А това никак и никога няма да помогне на нас и на фирмите ни.
Защото политиците не знаят, че казаното от Чичо Бен в Спайдърмен е истина. „С Властта идва голямата отговорност!“ А това, че Туск прочел речта си на чист Български означава, че Туск има добри съветници и PR-и. Нито повече нито по-малко.

Добрата новина е, че работи и наобратно.  Тоест „С голямата отговорност идва и властта“.

Ако искаме да подобрим ситуацията във фирмата, ако искаме още повече нови пазари, без да се притесняваме за качеството. Ако искаме да разберем „Къде са парите?“ и Къде отидоха клиентите или Защо качествените служители не идват при нас, има само един отговор, и той е Вътре във фирмата.
С голямата отговорност идва и властта!
В 3 стъпки:
  • Първата стъпка – Направи пълен и честен вътрешен анализ на фирмата. Пълен и Честен.
  • Втора стъпка – Изправи се пред Грубата истина и я погледни в очите.
  • Трета стъпка: Поеми пълната отговорност и виж какво можеш да предприемеш – Веднага и през следващите месеци и години.
Грубата истина понякога може да предизвика първоначален шок, но в крайна сметка с Истината идва Свободата и е въпрос на време да променим ситуацията във фирмата.
С голямата отгворност идва властта.
Истинската.

Автор: Георги Найденов

OSM Partner

Препратка към оригинал: http://georgenaydenov.blogspot.bg/2018/01/blog-post.html

 

<script type=“text/javascript“>
(function(a,l,b,c,r,s){_nQc=c,r=a.createElement(l),s=a.getElementsByTagName(l)[0];r.async=1;r.src=l.src=(„https:“==a.location.protocol?“https://“:“http://“)+b;s.parentNode.insertBefore(r,s);})(document,“script“,“serve.albacross.com/track.js“,“89624763″);
</script>

Време ли е да делегираме?

Делегиране в малки и средни фирми (МСФ)

Почти всяка функция в една малка и средна фирма, с изключение на някои традиционни функции, които са почти идентични за всички фирми (т.е. администрация, склад и т.н.), могат се разглеждат като един вид „пъзел“.  В развитието на един бизнес, предприемачът трябва да се изправи пред този пъзел и да го „декодира“.

Това означава, че трябва да намери някакво решение за този пъзел, някакъв метод за изпълнение на всички функции, който да му позволява да постигне добри резултати във фирмата.
Той трябва, например, да бъде способен да продава продуктите или услугите на своята фирма, което далеч не се ограничава просто до търговски преговори. То а включва също и решение на десетина други малки проблема:

 

  • Къде мога да намеря потенциални клиенти за моя бизнес?
  • Как да се свържа с тях?
  • Как да им предам и да ги убедя в стойността на продукт или услуга?
  • Как да преодолявам възраженията от страна на клиенти и потенциални клиенти?
  • Как да бъда сигурен, че ще ми платят?

 

Как се справя собственикът днес?

Собственикът на МСФ обикновено се адресира персонално към този вид проблемислед като веднъж ги разреши, той ги делегира, така че някой друг да се грижи за тази функция от тук нататък. По този начин той може да се посвети на справянето с други сложни „пъзели“, които след като бъдат разрешени ще развият фирмата още повече („Как да изградя търговска мрежа на територията на цялата страна?“, “Как да произвеждам с по-ниски разходи, за да оставам конкурентен и да печеля повече?“,“Как да стартирам един франчайз?“ и т.н.).

Съществува и другата по-рядка възможност да се открие някой друг, един специалист, който да разрешава тези проблеми вместо нас. Тази втора опция обикновено изисква фирмата да назначи някой много ценен човек, който може да предостави определено познание, което в момента липсва на фирмата. Така че този вариант е малко по-скъп, а също и изисква и умението за разпознаване на реалната продуктивност на кандидата по време на интервюто за работа, с цел да се избегне скъпо струващата грешка, да се платят много пари на човек, който се оказва нищо повече от някой, от когото се е „освободила“ друга по-голяма компания.

От разрешаване към делегиране…

По който и път да решиш да тръгнеш (справяйки се с проблемите персонално или намирайки някой друг да се занимава с тях) целта ти като предприемач трябва да бъде да разрешаваш и да делегираш всеки „пъзел“, така че да можеш да преминаваш напред към разрешаването на следващия проблем, и по този начин да можеш да накараш фирмата да се разраства и да бъде по-рентабилна.
Анализирайки от тази гледна точка, можем да видим предприемача като човек, който взема един труден проблем и го разрешава, развивайки някаква технология или техника, правеща го разрешим за други хора с посредствени качества.

Но когато си постигнал едно определено ниво на успех, защото си работил добре и започваш да получаваш поръчки, които не можеш да поемеш, тогава нямаш никакъв избор: нужна ти е помощ. Това е момента, в който трябва да се научи да делегираш.

(Статията е част от книгата на Паоло Руджери – „Научи да делегираш за час“)

Искаш ли да откриеш кои са техниките за ефекетивното делегиране, така че да имаш повече свободно време? 

 САМО ТОЗИ МBS 25-26 ЯНУАРИ