Време ли е да делегираме?

Делегиране в малки и средни фирми (МСФ)

Почти всяка функция в една малка и средна фирма, с изключение на някои традиционни функции, които са почти идентични за всички фирми (т.е. администрация, склад и т.н.), могат се разглеждат като един вид „пъзел“.  В развитието на един бизнес, предприемачът трябва да се изправи пред този пъзел и да го „декодира“.

Това означава, че трябва да намери някакво решение за този пъзел, някакъв метод за изпълнение на всички функции, който да му позволява да постигне добри резултати във фирмата.
Той трябва, например, да бъде способен да продава продуктите или услугите на своята фирма, което далеч не се ограничава просто до търговски преговори. То а включва също и решение на десетина други малки проблема:

 

  • Къде мога да намеря потенциални клиенти за моя бизнес?
  • Как да се свържа с тях?
  • Как да им предам и да ги убедя в стойността на продукт или услуга?
  • Как да преодолявам възраженията от страна на клиенти и потенциални клиенти?
  • Как да бъда сигурен, че ще ми платят?

 

Как се справя собственикът днес?

Собственикът на МСФ обикновено се адресира персонално към този вид проблемислед като веднъж ги разреши, той ги делегира, така че някой друг да се грижи за тази функция от тук нататък. По този начин той може да се посвети на справянето с други сложни „пъзели“, които след като бъдат разрешени ще развият фирмата още повече („Как да изградя търговска мрежа на територията на цялата страна?“, “Как да произвеждам с по-ниски разходи, за да оставам конкурентен и да печеля повече?“,“Как да стартирам един франчайз?“ и т.н.).

Съществува и другата по-рядка възможност да се открие някой друг, един специалист, който да разрешава тези проблеми вместо нас. Тази втора опция обикновено изисква фирмата да назначи някой много ценен човек, който може да предостави определено познание, което в момента липсва на фирмата. Така че този вариант е малко по-скъп, а също и изисква и умението за разпознаване на реалната продуктивност на кандидата по време на интервюто за работа, с цел да се избегне скъпо струващата грешка, да се платят много пари на човек, който се оказва нищо повече от някой, от когото се е „освободила“ друга по-голяма компания.

От разрешаване към делегиране…

По който и път да решиш да тръгнеш (справяйки се с проблемите персонално или намирайки някой друг да се занимава с тях) целта ти като предприемач трябва да бъде да разрешаваш и да делегираш всеки „пъзел“, така че да можеш да преминаваш напред към разрешаването на следващия проблем, и по този начин да можеш да накараш фирмата да се разраства и да бъде по-рентабилна.
Анализирайки от тази гледна точка, можем да видим предприемача като човек, който взема един труден проблем и го разрешава, развивайки някаква технология или техника, правеща го разрешим за други хора с посредствени качества.

Но когато си постигнал едно определено ниво на успех, защото си работил добре и започваш да получаваш поръчки, които не можеш да поемеш, тогава нямаш никакъв избор: нужна ти е помощ. Това е момента, в който трябва да се научи да делегираш.

(Статията е част от книгата на Паоло Руджери – „Научи да делегираш за час“)

Искаш ли да откриеш кои са техниките за ефекетивното делегиране, така че да имаш повече свободно време? 

 САМО ТОЗИ МBS 25-26 ЯНУАРИ

Рестарт

Четете, обучавате се и прилагате всичко възможно, за да мотивирате хората си?

 

Въпреки това, понякога е трудно да имаме мотивирани междинни ръководители.  Особено, ако от дълго време стават свидетели на търкания и неразбирателства на върха. И които на свой ред да мотивират и ангажират останалите служители. Нерешаването на тези неразбирателства, тяхното отлагане или „надеждата“, че нещата ще се решат „от само себе си“, в крайна сметка се оформя в конкретно материално изражение: Текучество и Свиване. 

В момента, в който седнем на масата на решенията в открита и директна комуникация, отворена за чуждото мнение в името на бъдещето, ние даваме Старт на промяната. Станете част от промяната този 7-8 Декември в двуневния ни курс за собственици и мениджъри „Лидерство и Мотивация“.

После следват 3 съвсем конкретни стъпки:

       1. Реорганизация на работата на междинните ръководители – насочване на тяхното внимание от Въпроса за неразбирателството вътре към Въпроса за експанзия навън.

       2. Комплект от дейности, свързани с подобряване на междуличностните отношения във фирмата.

       3. Стартиране на план за търговска експанзия.

Растежът, който фирмата е имала преди, никога не е бил случаен. Той всякога се дължи на най-ценния актив: Хората. И най-ценният от всички човешки ресурси във фирмата все още е налице, остава само да бъде пуснат в действие.

 

 

Отново.  

Автор: Георги Найденов

Да инвестирам или да икономисвам?

Да инвестирам или да икономисвам? Това е Въпросът!

За пет години светът се люшна от „Дай да харчим!“ до неговата пълна прoтивоположност „Дай да икономисваме!“.  Икономиите са нещо много здравословно за фирмата, но икономиите всъщност са част от функциите на администрацията.

От какво зависи растежа на фирмата? 

Растежът на фирмата не се генерира в административния отдел. Растежът няма нищо общо с икономиите и със счетоводството. Той сам по себе си е съвсем самостоятелна функция на фирмата.
Една фирма не се разраства, правейки икономии.
Една фирма се разраства инвестирайки.

Един истински предприемач трябва да бъде винаги готов да инвестира:

  1. Ако наистина вярва в своята бизнес идея, добрият предприемач трябва да инвестира в нея.
  2. Ако не вярва в идеята си, добрият предприемач трябва да инвестира в себе си и в собственото си усъвършенстване.

 

Автор:

Георги Найденов

Прекалено много са. Как да се отличим на пазара днес?

Една от стратегиите на модерния предприемач днес е: Диференциация!

Във всеки бизнес сектор (почти) е претъпкано с ПОДОБНИ (ако не еднакви) фирми, които продават подобни (ако не еднакви) продукти или услуги.
Прекалено много са. Има огромен брой супермаркети, огромен брой ресторанти, огромен брой офиси, огромен брой хотели, огромен брой бизнес консултанти, и всички те предлагат горе-долу едни и същи неща.
Прекалено много са. Първата необходимост за фирмата днес е:
  •      Диференцирай се! Създай и развивай някакво предложение с уникална стойност.
Нещо, в което фирмата може и да не е „най-добрата“, но да е единствена.
В противен случай недей да се чудиш защо страда бизнеса:

Прекалено много са!

Георги Найденов

Искате ли да отличите вашия бизнес и изградите стабилна стратегия?

Запишете се в 2-дневения курс „Лидерство и Мотивация“ за собственици и мениджъри на 7-8 Декември в Best Western Premier Sofia Airport.

За места: + 359 88 465 0455 или info@iprofile.bg

2 условия преди да увеличим заплатата на служител

Като собственици на бизнес, неведнъж сме се изправяли пред решението дали да предложим по-високо заплащане. Според НСИ, производството на информационни продукти е най-високоплатения сектор у нас: средната брутна заплата там е 2347 лв. или над два пъти повече от средното за страната. Фирмите се избиват за таланти, увеличават заплатите и „ловят нови глави“…

Какво се случва когато предлагаме по-високи заплати?

Първо започват да се вдигат фирмените разходите. Не след дълго навлиза друга фирма, която да предложи по-високи заплати. Ето как сами сме си вкарали автогол. Някои предприемачи вече разбират този дефицит на пазара на труда и обръщат внимание както на себе си, така и на хората, с които работят и ще наемат в бъдеще. Виждат, че основния движещ фактор на пазара днес не се крие в заплащането, а в неосезаемите фактори като:

  • признание за свършената работа
  • ангажираност в проблемите на фирмата (Искате да разберете кои са останалите фактори важни за служителите днес? Пишете ни на: info@iprofile.bg и получите пълното проучване от OSM International Group).

Все пак кога е време да увеличим заплатата?

 

  1. Изготвили сме ясно и точно регламентирани – длъжностни характеристики и ръководства. Само по този начин можем да разберем кога един човек на практика става незаменим за фирмата и върши повече работа от установената. Имаме ли на лице това условеие може да пристъпим към увеличение на заплатата или смяна на длъжността.
  2. Човекът е демонстрирал, че неговият приоритет е общото благо. Само тогава знаем, че работата на десетки други хора няма да бъде застрашена! Назначавайки неправилен човек  на неправилна длъжност, може да доведе фирмата до неочакван фатален край. 

Без изпълнението на тези две условия е неминуемо да се замисляте за някаква промяна в заплащането. В противен случай ще попаднете във въртележката на пазара на труда и оставите Вас и Вашия персонал демотивиран.

Мотивирайте хората си в това да дават и показват най-доброто от себе си и те неминуемо ще започнат да го правят! В случай на обратния ефект, значи имаме проблем. Дръжте очите си отворени за това, което на пръв поглед може да бъде скрито.

 

Оценете ефективността и продуктивността на хората си с точност и не губете ценно време в назначаване на грешния човек. Заявете своя безплатен първи I-Profile Test до 31.10 с вкл. 1 час консултация за вашия растеж: