Да инвестирам или да икономисвам?

Да инвестирам или да икономисвам? Това е Въпросът!

За пет години светът се люшна от „Дай да харчим!“ до неговата пълна прoтивоположност „Дай да икономисваме!“.  Икономиите са нещо много здравословно за фирмата, но икономиите всъщност са част от функциите на администрацията.

От какво зависи растежа на фирмата? 

Растежът на фирмата не се генерира в административния отдел. Растежът няма нищо общо с икономиите и със счетоводството. Той сам по себе си е съвсем самостоятелна функция на фирмата.
Една фирма не се разраства, правейки икономии.
Една фирма се разраства инвестирайки.

Един истински предприемач трябва да бъде винаги готов да инвестира:

  1. Ако наистина вярва в своята бизнес идея, добрият предприемач трябва да инвестира в нея.
  2. Ако не вярва в идеята си, добрият предприемач трябва да инвестира в себе си и в собственото си усъвършенстване.

 

Автор:

Георги Найденов

Прекалено много са. Как да се отличим на пазара днес?

Една от стратегиите на модерния предприемач днес е: Диференциация!

Във всеки бизнес сектор (почти) е претъпкано с ПОДОБНИ (ако не еднакви) фирми, които продават подобни (ако не еднакви) продукти или услуги.
Прекалено много са. Има огромен брой супермаркети, огромен брой ресторанти, огромен брой офиси, огромен брой хотели, огромен брой бизнес консултанти, и всички те предлагат горе-долу едни и същи неща.
Прекалено много са. Първата необходимост за фирмата днес е:
  •      Диференцирай се! Създай и развивай някакво предложение с уникална стойност.
Нещо, в което фирмата може и да не е „най-добрата“, но да е единствена.
В противен случай недей да се чудиш защо страда бизнеса:

Прекалено много са!

Георги Найденов

Искате ли да отличите вашия бизнес и изградите стабилна стратегия?

Запишете се в 2-дневения курс „Лидерство и Мотивация“ за собственици и мениджъри на 7-8 Декември в Best Western Premier Sofia Airport.

За места: + 359 88 465 0455 или info@iprofile.bg

2 условия преди да увеличим заплатата на служител

Като собственици на бизнес, неведнъж сме се изправяли пред решението дали да предложим по-високо заплащане. Според НСИ, производството на информационни продукти е най-високоплатения сектор у нас: средната брутна заплата там е 2347 лв. или над два пъти повече от средното за страната. Фирмите се избиват за таланти, увеличават заплатите и „ловят нови глави“…

Какво се случва когато предлагаме по-високи заплати?

Първо започват да се вдигат фирмените разходите. Не след дълго навлиза друга фирма, която да предложи по-високи заплати. Ето как сами сме си вкарали автогол. Някои предприемачи вече разбират този дефицит на пазара на труда и обръщат внимание както на себе си, така и на хората, с които работят и ще наемат в бъдеще. Виждат, че основния движещ фактор на пазара днес не се крие в заплащането, а в неосезаемите фактори като:

  • признание за свършената работа
  • ангажираност в проблемите на фирмата (Искате да разберете кои са останалите фактори важни за служителите днес? Пишете ни на: info@iprofile.bg и получите пълното проучване от OSM International Group).

Все пак кога е време да увеличим заплатата?

 

  1. Изготвили сме ясно и точно регламентирани – длъжностни характеристики и ръководства. Само по този начин можем да разберем кога един човек на практика става незаменим за фирмата и върши повече работа от установената. Имаме ли на лице това условеие може да пристъпим към увеличение на заплатата или смяна на длъжността.
  2. Човекът е демонстрирал, че неговият приоритет е общото благо. Само тогава знаем, че работата на десетки други хора няма да бъде застрашена! Назначавайки неправилен човек  на неправилна длъжност, може да доведе фирмата до неочакван фатален край. 

Без изпълнението на тези две условия е неминуемо да се замисляте за някаква промяна в заплащането. В противен случай ще попаднете във въртележката на пазара на труда и оставите Вас и Вашия персонал демотивиран.

Мотивирайте хората си в това да дават и показват най-доброто от себе си и те неминуемо ще започнат да го правят! В случай на обратния ефект, значи имаме проблем. Дръжте очите си отворени за това, което на пръв поглед може да бъде скрито.

 

Оценете ефективността и продуктивността на хората си с точност и не губете ценно време в назначаване на грешния човек. Заявете своя безплатен първи I-Profile Test до 31.10 с вкл. 1 час консултация за вашия растеж:

„Служител-Победител“: 5+1 стъпки

Има много начини да си прекарваш времето на работа, но само 1 начин да успееш да се превърнеш в „Служител – Победител“ и да израстваш професионално и икономически.

 

Също така има много начини да се залъгваш, че някой прекрасен ден ше се появи идеалния работодател на бял кон и ще ти предложи РАБОТАТА-МЕЧТА, на която ще демонстрираш целия си блясък и ще печелиш купища пари. Междувременно това, което най-вероятно ще се случи не е това да изгубиш настоящата си работа или да се озовеш на улицата (случва се – но все пак рядко), а единствено да губиш своята ПОКУПАТЕЛНА СИЛА и да обедняваш, полека – лека, ден след ден, бавно, но неумолимо.

Ако работиш „някак си“ колкото да минава времето, с надеждата за внезапната покана на Работата-Мечта, недей да се чудиш защо със същата заплата можеш да си купиш все по-малко неща, камо ли да правиш някакви сериозни планове за инвестиции и подобрения. Нито защо Човекът на Белия кон от никъде не се вижда.

Просто вземи нещата (работата и живота) в свои ръце и стани Победител.

Това са 5-те изпробвани стъпки, които са следвали всички хора, които познавам, и които са постигнали своя Успех в професионален и икономически план + 1 допълнителна:

 

1. Провери най-важното и си задавай следните въпроси:

Има ли и други хора, които са успели да израстнат във фирмата и да победят? Има ли реални доказателства, че това е възможно на практика? И ако все пак в момента фирмата започва да дава подобни възможности на служителите си – дай им малко време преди да вземеш решението. 

2. Ако точка 1 е ОК, незабавно се ОЖЕНИ за философията и културата на фирмата.

Приеми нейните ценности за свои, облечи костюма на фирмените цели и стойности. Не се колебай, стани „гражданин“ на тази фирма, вместо да продължаваш да бъдеш само неин „гост“.

3. Изпълнявай възложената ти работа добре, или поне задоволително  

Не е казано да станеш абсолютния Номер 1 между търговците (макар, че помага), достатъчно е да бъдеш човек на честта и достойнството, да изпълняваш онова, което си обещал да изпълниш и да бъдеш НАДЕЖДЕН.

4. Ако все още не си, огледай се малко в огледалото и ако е необходимо се заеми със своята персоналност.           

Научи се да бъдеш „по-компетентен“ в междуличностните отношения. Намусените, сърдити, докачливи, грубите и вечно сърдити хора, онези, които винаги имат някакъв проблем, които никога с нищо не са в съгласие, тях някой рядко ги включва в Кръга на Доверие (и на власт и на бонуси). Предлагат го на приятната, позитивно настроена личност, в чиято компания хората се чувстват удобно, която ги предразполага и ги кара да се чувстват добре. Бъди честен пред себе си. Това Ти Ли Си? Или още не….

5. Наблюдавай и ЧЕСТО ГОВОРИ с титуляра на фирмата             

Открий с какво все не може да се оправи, за кое никога не му остава време и кое е нещото, което го дразни и не му дава мира. Ако той е един амбициозен предприемач, той/тя наистина ще има много неща, с които не успява да се оправи, дразнят го, няма време да се заеме с тях и не му дават мира. Предложи да се заемеш ти. Безплатно. В свободното си време, ако трябва. И не се поддавай на онзи глас, който ти натяква, че трябва да ти платят за това. Поне този път вярвай само в себе си (и на мен :). Помогни на човека с влияние и ще влезеш в неговия Кръг на Доверие (и на власт и на бонуси). Ще станеш най-новата звезда на небосклона му. И ще си Различен от всички останали. С Различни от техните възможности занапред.

6. Ключът към успеха не е да „Правиш нещата правилно“, а да „Правиш правилните неща“.  

Учи, чети книги, посещавай хора, които са успели, слушай ги.

Правилните неща, както неведнъж съм наблюдвал, са стъпките от 1 до 5. Шестата е да ги следваш неотлъчно във времето.

Ако не ти се чака (вечно) да дойде „Онзи на белия кон“ с предложението за работа мечта, можеш да започнеш сега и бъдеш „Шампион“. Или пък обратното, заради това да стоиш с реалната вероятност и да го дочакаш…oт теб зависи.

 

2 стъпки за правилна организация на фирмата

Тази статия онагледява колко съществено е фирмата ни да има добре съставена структура с длъжности и отговорности. Без този фундамент фирмата е обречена да върви в една рахитична посока. Вижте как да гарантирате успеха на бизнеса си:

 

    1. Вертикална организация

 

Една фирма може да съществува, но не може да бъде функционална и да се разраства,  без в нея да има определена вертикална организация. Да имаме някаква схема на отговорностите и директното подчинение, дори и тя да не е изрично начертана и окачена на стената във всеки офис и цех на фирмата.

Без такава вертикална организация на ръководството има управленски хаос, прахосване на време и енергия, липса на отговорност… В този ред получаваме като резултат – слаба ефективност и много стрес за предприемача. А защо да си навличаме това?

Наистина успешните фирми, обаче, са наясно, че преди вертикалната организация има и една друга, т.нар. „Хоризонтална организация на фирмата“, която е фундаментална за успеха на бизнеса в дългосрочен план.

 

     2. Хоризонталната организация

 

Това е една ключова концепция, третираща стъпките, които трябва да бъдат следвани, за да се гарантира живота на бизнес идеята, оцеляването и растежа на фирмата в дългосрочен план. Също и нейният успех, измерващ се в пазарен дял, стабилен ръст на приходи и печалби.

Най-общо казано, хоризонталната организация на една фирма започва с първите 2 фундаментални стъпки на нейното изграждане:

   -СТЪПКА 1: Предприемачът, който има някаква идея за това как да прави бизнес.

   -СТЪПКА 2: Човешките ресурси, които предприемачът ще успее да ангажира и да „ожени“ за своята бизнес идея.

 

Стойността на една бизнес идея, а и на фирмата, която се гради около тази идея е правопропорционална на качеството на хората, които предприемачът успее да „ожени“ за нея. Колкото по-добри са те, толкова по-добри ще бъдат и резултатите от тази бизнес идея. Колкото по-слаби са те, толкова по-слаби ще са и резултатите, постигнати от предприемача в неговото бизнес начинание.

 

Искате да разберете как лесно да организирате и структурирате вашия бизнес?

Бъдете сред участниците в първата бизнес школа за предприемачи в България:

Инфорамция и участие