Наемане и управление на милениумите
Една от най-горешите теми у нас, и не само, е как да задържаме младите хора на работа. В MBS 29-30 Maй: „Новите поколения“ открихме най-важните моменти при наемането и управлението на новите поколения. От там какво ги привлича, за да работят в нашата фирма.
Днес селекцията и подбор на персонал се променя драстично. Намираме себе си в търсене на 4 различни поколения:
– Baby boomers: силно ориентирани към работа и много мотивирани;
– Поколение Х: Мотивирано, ориентирано към решаване на проблеми;
– Милениумите (Поколение Y): Поколението, което прави разлика от останалите. Някои смятат, че тези хора не са много мотивирани, но всъщност не е така. Те са гъвкави и се адаптират лесно към промените.
– Поколение Z: те са хипер-свързани хора, дори много повече от милениумите. От скоро навлизат в работната среда.
В България 1,6 милиона са милениуми, а до 2020 ще представляват повече от 50% от работната сила в глобален мащаб. Важен фактор е, че до 30 годишна възраст, милениумите може да са сменяли 2 пъти по-често работата си в сравнение с Генерация X или Baby Boomer-ите.
Начинът, по който
Милениумите кандидатстват във фирмите също се променя. Те използват креативни начини от предложените в jobs.bg или традиционния Europass. Тъй като при тези опции се показват личностни качества, а милениумите намират начини как да изразят своята индивидуалност, които да съвпада с динамиката на днешния работен процес.
В 62% от случаите Милениумите проверяват за вас и в социалните медии: LinkedIN, Facebook, Instagram.
Съвет: В случай, че не открият нищо за вас там, това директно изпраща послание към тях: „Не искам да комуникирам с теб“. Тъй като те са постоянно свързани и използват интернет, за да дадат най-добрия резултат за вас, искат да присъствате в дигиталния свят.
Днес Селекцията е пряко свързана дейност с Маркетинга. Двете дисциплина са неразделни. Поведението ви с кандидатите трябва да бъде все едно с потенциални клиенти.
В Селекцията, ако до сега сме мислели, че смяната на много работни позиции е съмнително, обрънете внимание, ако разговаряте с Милениум, защото с тях селекционерат може да допусне грешка. Тънък момент е, че те търсят фирма, която да споделя ценности, чрез които те могат да изразяват себе си. За това правят няколко опити в откриването на «идеалната среда».
Когато имате такива кандидати за работа, не забравяйте, че те имат различни желания от вашите.
Какво търсят те?
- Лоялност и прозрачност – те искат да бъдат признати като личности, както и ангажирани с проекти за фирмата. Също така да знаят каква е посоката, в която фирмата върви.
- Споделяне на ценностите – не забравяйте, че са избрали вашата фирма точно заради това.
- Работа в екип – те подкрепят колаборацията, приятелския и спокоен климат, както и споделянето на знания за достигане на крайния резултат. Успехът за тях се крие в постигане на хармония на работното място.
- Непрекъснато обучение – стимулиране и участие във фирмени проекти. Търсят внимание и място за своите идеи (Напр. Фирмата да взима участия в опазване на околната среда; теми за социалната отговорност и др.)
- Интелигентно работно време – гъвкавост в графиците и работното време, опция за работа от вкъщи. Работата в система 9-5 не е за тях, те държат да имат и време, което посвещават на себе си.
- Позитивен лидер и ментално освободен – готов за промени и откриващ нови хоризонти.