2 условия преди да увеличим заплатата на служител

Като собственици на бизнес, неведнъж сме се изправяли пред решението дали да предложим по-високо заплащане. Според НСИ, производството на информационни продукти е най-високоплатения сектор у нас: средната брутна заплата там е 2347 лв. или над два пъти повече от средното за страната. Фирмите се избиват за таланти, увеличават заплатите и „ловят нови глави“…

Какво се случва когато предлагаме по-високи заплати?

Първо започват да се вдигат фирмените разходите. Не след дълго навлиза друга фирма, която да предложи по-високи заплати. Ето как сами сме си вкарали автогол. Някои предприемачи вече разбират този дефицит на пазара на труда и обръщат внимание както на себе си, така и на хората, с които работят и ще наемат в бъдеще. Виждат, че основния движещ фактор на пазара днес не се крие в заплащането, а в неосезаемите фактори като:

  • признание за свършената работа
  • ангажираност в проблемите на фирмата (Искате да разберете кои са останалите фактори важни за служителите днес? Пишете ни на: info@iprofile.bg и получите пълното проучване от OSM International Group).

Все пак кога е време да увеличим заплатата?

 

  1. Изготвили сме ясно и точно регламентирани – длъжностни характеристики и ръководства. Само по този начин можем да разберем кога един човек на практика става незаменим за фирмата и върши повече работа от установената. Имаме ли на лице това условеие може да пристъпим към увеличение на заплатата или смяна на длъжността.
  2. Човекът е демонстрирал, че неговият приоритет е общото благо. Само тогава знаем, че работата на десетки други хора няма да бъде застрашена! Назначавайки неправилен човек  на неправилна длъжност, може да доведе фирмата до неочакван фатален край. 

Без изпълнението на тези две условия е неминуемо да се замисляте за някаква промяна в заплащането. В противен случай ще попаднете във въртележката на пазара на труда и оставите Вас и Вашия персонал демотивиран.

Мотивирайте хората си в това да дават и показват най-доброто от себе си и те неминуемо ще започнат да го правят! В случай на обратния ефект, значи имаме проблем. Дръжте очите си отворени за това, което на пръв поглед може да бъде скрито.

 

Оценете ефективността и продуктивността на хората си с точност и не губете ценно време в назначаване на грешния човек. Заявете своя безплатен първи I-Profile Test до 31.10 с вкл. 1 час консултация за вашия растеж:

„Служител-Победител“: 5+1 стъпки

Има много начини да си прекарваш времето на работа, но само 1 начин да успееш да се превърнеш в „Служител – Победител“ и да израстваш професионално и икономически.

 

Също така има много начини да се залъгваш, че някой прекрасен ден ше се появи идеалния работодател на бял кон и ще ти предложи РАБОТАТА-МЕЧТА, на която ще демонстрираш целия си блясък и ще печелиш купища пари. Междувременно това, което най-вероятно ще се случи не е това да изгубиш настоящата си работа или да се озовеш на улицата (случва се – но все пак рядко), а единствено да губиш своята ПОКУПАТЕЛНА СИЛА и да обедняваш, полека – лека, ден след ден, бавно, но неумолимо.

Ако работиш „някак си“ колкото да минава времето, с надеждата за внезапната покана на Работата-Мечта, недей да се чудиш защо със същата заплата можеш да си купиш все по-малко неща, камо ли да правиш някакви сериозни планове за инвестиции и подобрения. Нито защо Човекът на Белия кон от никъде не се вижда.

Просто вземи нещата (работата и живота) в свои ръце и стани Победител.

Това са 5-те изпробвани стъпки, които са следвали всички хора, които познавам, и които са постигнали своя Успех в професионален и икономически план + 1 допълнителна:

 

1. Провери най-важното и си задавай следните въпроси:

Има ли и други хора, които са успели да израстнат във фирмата и да победят? Има ли реални доказателства, че това е възможно на практика? И ако все пак в момента фирмата започва да дава подобни възможности на служителите си – дай им малко време преди да вземеш решението. 

2. Ако точка 1 е ОК, незабавно се ОЖЕНИ за философията и културата на фирмата.

Приеми нейните ценности за свои, облечи костюма на фирмените цели и стойности. Не се колебай, стани „гражданин“ на тази фирма, вместо да продължаваш да бъдеш само неин „гост“.

3. Изпълнявай възложената ти работа добре, или поне задоволително  

Не е казано да станеш абсолютния Номер 1 между търговците (макар, че помага), достатъчно е да бъдеш човек на честта и достойнството, да изпълняваш онова, което си обещал да изпълниш и да бъдеш НАДЕЖДЕН.

4. Ако все още не си, огледай се малко в огледалото и ако е необходимо се заеми със своята персоналност.           

Научи се да бъдеш „по-компетентен“ в междуличностните отношения. Намусените, сърдити, докачливи, грубите и вечно сърдити хора, онези, които винаги имат някакъв проблем, които никога с нищо не са в съгласие, тях някой рядко ги включва в Кръга на Доверие (и на власт и на бонуси). Предлагат го на приятната, позитивно настроена личност, в чиято компания хората се чувстват удобно, която ги предразполага и ги кара да се чувстват добре. Бъди честен пред себе си. Това Ти Ли Си? Или още не….

5. Наблюдавай и ЧЕСТО ГОВОРИ с титуляра на фирмата             

Открий с какво все не може да се оправи, за кое никога не му остава време и кое е нещото, което го дразни и не му дава мира. Ако той е един амбициозен предприемач, той/тя наистина ще има много неща, с които не успява да се оправи, дразнят го, няма време да се заеме с тях и не му дават мира. Предложи да се заемеш ти. Безплатно. В свободното си време, ако трябва. И не се поддавай на онзи глас, който ти натяква, че трябва да ти платят за това. Поне този път вярвай само в себе си (и на мен :). Помогни на човека с влияние и ще влезеш в неговия Кръг на Доверие (и на власт и на бонуси). Ще станеш най-новата звезда на небосклона му. И ще си Различен от всички останали. С Различни от техните възможности занапред.

6. Ключът към успеха не е да „Правиш нещата правилно“, а да „Правиш правилните неща“.  

Учи, чети книги, посещавай хора, които са успели, слушай ги.

Правилните неща, както неведнъж съм наблюдвал, са стъпките от 1 до 5. Шестата е да ги следваш неотлъчно във времето.

Ако не ти се чака (вечно) да дойде „Онзи на белия кон“ с предложението за работа мечта, можеш да започнеш сега и бъдеш „Шампион“. Или пък обратното, заради това да стоиш с реалната вероятност и да го дочакаш…oт теб зависи.

 

2 стъпки за правилна организация на фирмата

Тази статия онагледява колко съществено е фирмата ни да има добре съставена структура с длъжности и отговорности. Без този фундамент фирмата е обречена да върви в една рахитична посока. Вижте как да гарантирате успеха на бизнеса си:

 

    1. Вертикална организация

 

Една фирма може да съществува, но не може да бъде функционална и да се разраства,  без в нея да има определена вертикална организация. Да имаме някаква схема на отговорностите и директното подчинение, дори и тя да не е изрично начертана и окачена на стената във всеки офис и цех на фирмата.

Без такава вертикална организация на ръководството има управленски хаос, прахосване на време и енергия, липса на отговорност… В този ред получаваме като резултат – слаба ефективност и много стрес за предприемача. А защо да си навличаме това?

Наистина успешните фирми, обаче, са наясно, че преди вертикалната организация има и една друга, т.нар. „Хоризонтална организация на фирмата“, която е фундаментална за успеха на бизнеса в дългосрочен план.

 

     2. Хоризонталната организация

 

Това е една ключова концепция, третираща стъпките, които трябва да бъдат следвани, за да се гарантира живота на бизнес идеята, оцеляването и растежа на фирмата в дългосрочен план. Също и нейният успех, измерващ се в пазарен дял, стабилен ръст на приходи и печалби.

Най-общо казано, хоризонталната организация на една фирма започва с първите 2 фундаментални стъпки на нейното изграждане:

   -СТЪПКА 1: Предприемачът, който има някаква идея за това как да прави бизнес.

   -СТЪПКА 2: Човешките ресурси, които предприемачът ще успее да ангажира и да „ожени“ за своята бизнес идея.

 

Стойността на една бизнес идея, а и на фирмата, която се гради около тази идея е правопропорционална на качеството на хората, които предприемачът успее да „ожени“ за нея. Колкото по-добри са те, толкова по-добри ще бъдат и резултатите от тази бизнес идея. Колкото по-слаби са те, толкова по-слаби ще са и резултатите, постигнати от предприемача в неговото бизнес начинание.

 

Искате да разберете как лесно да организирате и структурирате вашия бизнес?

Бъдете сред участниците в първата бизнес школа за предприемачи в България:

Инфорамция и участие  

Тайната на радостните фирми

Всеки предприемач или мениджър знае добре, че неговия път към успеха е имал както провали, така и кризи. Не може и да си помислите да качите Еверест, без да включите в бюджета някое и друго ожулено коляно. Вижте, кои са основните тайни на радостните фирми и как да преминавате през:

 

1. Кризите

 

Невъзможно е да създадете един силен екип, без да преживеете няколко кризи.

Един служител, който хич не върви; друг един, който ни разочарова; първият истински провал с клиент – това са само някои от неизброимите примери за кризи, пред които може да се окажем длъжни да се изправим.

Кризите вземат определен емоционален данък. Получаването на лоша новина или отказ не се харесва на никого, особено когато е заплаха за бизнеса му или още по-лошо – за неговата икономическа ситуация.

Но ако в плащането на емоционалните такси изгубиш напълно радостта си, вече няма да можеш да разрешаваш кризите, а се превръщаш в техен създател.

 

2. Оперативките

 

Има голяма разлика и в провеждането на срещите.

Докато във фирмата, където мениджърът е изгубил радостта си и положителното състояние на духа, той провежда оперативки, които са негови монолози, с многобройни повторения относно липсата на отговорност от страна на служителите, във фирмата, където мениджърът е останал жизнерадостен, на оперативките хората са усмихнати, шегуват се, изглежда сякаш се забавляват. Опа, забранената дума: забавлявам се.

Във фирмите, в които мениджърът е запазил радостта и доброто си настроение, хората се забавляват. Във фирмите, където мениджърът е изгубил радостта си, напротив, всичко е станало твърде сериозно.

 

Пример:

В една фирма от последния вид има двама служители, които се смеят и майтапят до кафе машината. Стоят там от 8 минути. Мениджърът вижда това и казва: „Момчета, стига вече шеги. Кафето вече сте го изпили. Връщайте се на работа.” Наум той пресмята, че тъй като средният разход за минута време на един подчинен е шестстотин лева, десет минути от времето им струва на фирмата красивите шест хиляди лева.

В другия тип фирма, където мениджърът е запазил радостта си, ако ги види, той също се включва да побъбри и да се пошегува. След още няколко минути хората сами се връщат към своята работа, заредени и позитивни.

Според вас между двете коя ще бъде фирмата с по-продуктивни служители? Коя ще бъде тази с по-високи иновации? В коя фирма ще има повече сътрудничество? В коя ще има по-голяма рентабилност?

Независимо от високите разходи и на двете кафе паузи по-продуктивната и по-рентабилна фирма е ВТОРАТА.

Както казва Кен Бланшард, „тежката и сериозна среда задушава креативността”, следователно и продуктивността.

Ето защо РАДОСТНИТЕ ФИРМИ ИМАТ ПО-ГОЛЯМ УСПЕХ. Няма нищо, което да има толкова голямо въздействие върху индивидуалната производителност, колкото една атмосфера на радост и на забавления, така както няма нищо, което да я потиска толкова, колкото сериозността, строгостта, обвиненията, критиката.

Ти си мениджър и искаш твоята фирма или групата хора, които ръководиш, да бъдат по-продуктивни, започвай да развеселяваш обстановката.

(Паоло А. Руджери, „Новите Лидери“, глава IV, с корекции)

 

 

Реалността на вашата фирма изглежда по друг начин и жизнерадостта не помага?

Търсите полезни и приложими съвети в управлението на своята фирма?

Постигнете максимална хармония между отлчната работна атмосфера и високата продуктивност на цялата група?

Запишете се в 2-дневения курс „Лидерство и Мотивация“ за собственици и мениджъри на 2-3 Ноември в Best Western Premier Sofia Airport.

Места на: + 359 88 465 0455 или info@iprofile.bg

3 съвета за разкриване експлозия от потенциал на вашите служители

От опита ми като консултант и треньор научих някои неща за управлението на служителите и как да разкрия потенциала им. (Статията е превод от официалния блог на Паоло А. Руджери.*)

Една основна предпоставка е, че ако животът стане труден и изпълнен с много усилия за постигане на резултати, които получавате, е защото сте влезли в контакт и имате несъзнателна връзка с демотивиращ човек, т.е. сте в контакт с човек, който ограничава растежа ви индивидуално и като професионалист.

Демотивиращият човек има малко отношение към имуществото на другите и смята, че всичко се дължи по подразбиране. Той твърди, че е заплатен за работата си на места, които не е допринесъл или е направил само някакъв минимум.  Той не се интересува от вашето благополучие или печалба, а само от самия него и отваря небето, ако пропуснете нещо.

Демотивиращият човек е като самотен червей: той поглъща стойността на фирмата ви, а след това започва да ви консумира. Пуснете си „ловджйиското куче“ –  навреме!

Връщайки се към нас и фирмата си ... Ако попитате хората как да оцените потенциала на хората, повечето биха ви казали да търсите в хората неща от рода на: „В какво наистина са добри? В какво биха били 1-ви на света? Каква е професията, която смятат за голямо удоволствие? Намирайки това, което харесват, могат да започнат да представят в най-добрата си светлина….

 

Това не е грешно, но мисля, че има и други правила:

 

1. СПОСОБНОСТ:

Всеки от нас може да направи всичко и когато обстоятелствата настъпят, не трябва да се страхуваме да използваме човека. За мен няма фрази като „Това не се продава …“ Всеки може да направи всичко, просто повярвай. Компетентността не е знание. Компетентността е психологическо състояние, което се изгражда чрез резултатите, а не чрез образованието.

Има няколко начина за създаване на компетентност. Сред тях обаче, съществува метод, който според мен е най-ефективният: да постигнем резултат. Ако обучаваме човек, поправете го и настоявайте, докато не получите желания резултат. Когато този човек спечели, той придобива психологическа компетентност. Ако наемете продавач, мотивирайте го и му се доверете, настоявайте и го придружавате, докато не постигне резултат. Направете продажба, дори и лесна. Ще видите, че с ентусиазма, който идва от това, ще можете да се справите по-лесно с последвалите предизвикателства.

 

2. ДИСЦИПЛИНА:

Никой не се развива при липса на дисциплина. При отсъствието на дисциплина, най-лошото от човека се появява. Дисциплината също така трябва да създаде среда, в която човек трябва да произвежда нещо полезно и да има измерване. Не е нужно да създавате авторитарна среда, но да използвате точни правила и методи за измерване на резултатите, защото при липсата на такива потенциалът не може да се прояви.

Например продавачът трябва да бъде измерен за стойността на продажбите. Маркетинг мениджър за заявки за информация, получени от потенциални клиенти. Администраторът на вземания за възстановени плащания от клиенти. Не можете да основавате своите преценки за хора, които са „спонтанни“. Трябва да дадете на всеки човек статистика и той ще трябва да носи отговорност, че статистиката винаги е положителна.

 

3. ОКОЛНАТА СРЕДА:

Усещането, че пространството около нас е тихо, е първото необходимо условие да го приложим по положителен начин. Трудно е да освободите своя потенциал, когато имате представа, че имате опасност в заобикалящата ви среда. Следователно е важно да се включи в живота на хората, че те да са мотивирани и излъчват спокойствие.

Мотивиращите хора имат истинска страст към това, което правят. Те са весели и са по-склонни да се съгласят, отколкото да не са съгласни. Това са хората, които ще се включат, когато представите новия си бизнес проект. Те ви подкрепят и виждат възможностите навсякъде. Тогава може би те ще отидат да анализират детайлите, като поправят целта, но те ще ви подкрепят!

 

Как да привлечете мотивирани хора:

 

  • Подобни хора са привлечени от „нещото“. Големите отиват с големите. Положителните хора търсят положителни хора: „Ако искаш да летиш, трябва да отидеш при орлите, а не на при пуйките.“ – из „10-те правила на успеха“ от Паоло А. Руджери. Това означава, че ще трябва да се изправите пред личен растеж.

 

  • Трябва да престанете да бъдете критични и полемични като повишавате емоционалния си тон.

 

  • Можете да привлечете мотивиращи хора в живота си само ако им предложите възможност. Тези добри хора търсят проекти, които ги вълнуват и им дават възможности за личен, икономически и професионален растеж.

 

Време е да взривим потенциала на хората и те да бъдат на ваша страна! Какво чакате?

Предвидете успеха на вашата фирма като се свържете с нас за неангажиращ разговор за вашия персонал на

+359 884 650 455

или попълните контактната форма:

 

Please enter your email, so we can follow up with you.

Статията е преведена от официалния блог на:
Паоло Руджери
* http://www.paoloruggeri.it/blog_articolo.asp?idp=1357